Πώς θα «χτίσετε» την εικόνα της επιχείρησης σας μέσω του branding
Το branding, η στρατηγική, δηλαδή, που δίνει «ταυτότητα» στην εικόνα μιας επιχείρησης και στη γενικότερη δραστηριότητά της, αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία σε μια αγορά με αυξανόμενο ανταγωνισμό. Πώς θα καταφέρει να ξεχωρίσει ένας επιχειρηματίας σε αυτό το περιβάλλον, «χτίζοντας» το δικό του εταιρικό brand;

Στην αρχή, θα πρέπει να ορίσετε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Θα πρέπει να εντοπίσετε και να στοχεύσετε τη θέση σας στην αγορά, ούτως ώστε να βρείτε, μέσω αυτής της διαδικασίας, το πώς συμπεριφέρεται η αγορά που σας ενδιαφέρει και τι αναζητά. Η τακτική αυτή θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε μια ταυτότητα με την οποία το κοινό - «στόχος» θα μπορεί να συσχετιστεί και να κατανοήσει.
Στη συνέχεια, θα πρέπει να αναπτύξετε τη συγκεκριμένη εικόνα, την ταυτότητα σας, η οποία είναι απαραίτητο να είναι εμφανής σε όλα τα σημεία της επικοινωνίας σας με τον πελάτη. Από το λογότυπο, τα χρώματα του και τον σχεδιασμό, μέχρι το επικοινωνιακό υλικό που χρησιμοποιείτε και τα taglines που υιοθετείτε. Θα πρέπει να προσφέρετε ένα απλό μήνυμα, με συνοχή και συνέπεια.
Θυμηθείτε πως ένα brand πρέπει να είναι αναγνωρίσιμο, να διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό και να προκαλεί το ενδιαφέρον του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Η επιχείρηση, σε αυτή τη διαδικασία, καλείται να δημιουργήσει τη δική της ταυτότητα και να την αναπτύξει, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι το branding θα χρησιμοποιεί έντονα στοιχεία για να ξεχωρίσει.
Και όλο αυτό που, τελικά, θα αναπτύξετε θα πρέπει να είναι εμφανές σε κάθε σημείο των δραστηριοτήτων, να ενσωματώνεται σε κάθε πτυχή της επιχείρησης, να υπάρχει συνοχή. Δεν πρέπει κάποιος να περιοριστεί στη δημιουργία ενός όμορφου εταιρικού logo ή σε μια διαφημιστική εκστρατεία, αλλά να έχει υπόψη πως το branding είναι μια συνεχής διαδικασία για την οποία απαιτείται επένδυση, χρόνος και αφοσίωση.
Και είναι σημαντικό, όλα τα παραπάνω, να συσχετίζονται με την εμπειρία του πελάτη και την εξυπηρέτηση του. Να αλληλεπιδρά με την επιχείρηση και να φεύγει έχοντας καλύψει τις ανάγκες του μέσα από μια αποτελεσματική διαδικασία, ούτως ώστε να επιστρέψει. Το εταιρικό brand σας θα πρέπει να συνδυάζεται στο μυαλό του με την εξαιρετική εμπειρία που έλαβε. Για αυτό, ρόλο στην «εδραίωση» της εικόνας έχει το προσωπικό και η εκπαίδευση του.
Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, δώστε σημασία στον ανταγωνισμό
και τα όσα προσφέρει. Παρακολουθήστε τον, βρείτε τι κάνει σωστά και
τι λάθος, τι θα κάνει εσάς να ξεχωρίσετε βάσει των προσφορών που
υπάρχουν στην περιοχή. Στο τέλος της ημέρας, καλείστε να αποφασίσετε
αν θα ακολουθήσετε τα trends της εποχής και της βιομηχανίας στην
οποία ανήκετε ή εάν θα σπάσετε το καλούπι του branding, αφήνοντας πίσω σας τα τετριμμένα.
Πηγή epixeiro.gr